2006年12月03日

To great TF fans

Thank you for finding this site!
I curse myself who cannot speak English.

But we have a dictionary.
We make an effort in translation.
Please give us your opinion if you dont mind.

posted by ジザイトイズ at 17:37| Comment(22) | 雑文 | 更新情報をチェックする
この記事へのコメント
Hi, you made very cool TF, I like them all especially Minicon animals, I'd like to know if I'd buy them and eventually how much they cost.
Thanks.
Compliments.
Bye.
Posted by Enzo at 2006年12月05日 18:14
Nice to meet you!
(I’m sorry when English is wrong.)
We are glad to have you praise!
And thank you very much for your wanting these.

Sorry we cannot do selling of models.
Because we want to sell reproduction of them by an event in Japan.
Now, we are the midst which is making Wheelie and Cyclonus.
Completion is scheduled for February, next year.
So,We don't decide prices ,yet.
but,It does not exceed 100 dollars even in cyclonus.

However, We do not understand a how to sell these in your country.
Will it be possible?
We want someone for us to teach.Please!

Then,We intend to remake minicon animals(good name!)
for brushing up from a beginning.
Posted by kousakuhei(A sculptor) at 2006年12月05日 23:51
Hi, it's a pity you don't sell them.
You'd sell them via eBay, I'm sure a lot of people would bet for them.
I hope to see other Minicon animals, I like them so much(and you know that I'd like to have threm).
Bye.
P.S. your english is very good.
P.S.2: I forgot to tell you I live in Italy.
Posted by Enzo at 2006年12月06日 21:59
Once you start selling Cyclonus & Wheelie in Japan, people from the United States will certainly help you out.

You just keep up the good work, and if you get to a point where you can sell, I'm sure somebody will help work something out with you.
Posted by at 2006年12月07日 10:36
To Mr.Enzo
Italy!?
Thank you for coming from such a great distance!

To Mr.X
We understand !
We just continue working that we are so used sometime.
Thank you!

Posted by Kousakuhei(A sculptor) at 2006年12月07日 17:36
Hi, you don't need to thank me, it's me that thank you.
I'd say the only way to thank me it's to do and let's see other Minicon animals and, eventually, other robots have alt-mode as animals(as you'd understand I love animals alt-modes)and, eventually, to have them. Bye.
P.S. I live in Rome.
Posted by Enzo at 2006年12月07日 21:05
カナダ人なんです。 よろしく :) Kousakuheiさんの作ったものはすごいと思います。特別にWheelieもCyclonusもかっこいいと思います。

英語に翻訳してほしいなら是非私に連絡してください。  手伝ってあげます :)

ジャワード
Posted by ジャワード at 2006年12月08日 04:26
ジャワードさん
カナダからわざわざありがとうございます。
日本語で書き込んで頂いて非常に助かります。
英語を勉強しなかったのでとても疲れます。
お言葉に甘えて、難しくて解らなかったときに連絡させて頂いても
よろしいですか。
ジャワードさんはカナダで日本語を学ばれているんですか?
Posted by 工作兵 at 2006年12月08日 14:31
工作兵さん、

インタネットで遠さは壁じゃないと思う。 工作兵さんのような才能があれば、世界の人が来るのは決まってるでしょう? ^_^

もちろん、いつでも連絡してください。 喜んで手伝ってあげます

僕はカナダのマギル大学から卒業のまえちょっと日本語勉強したけど、クラスの最悪の学生だった。 先生たちはとても頑張ったけどね。 ;_・ 

あ、ちなみに、 今英語のトランスフォーマーのサイトに工作兵さんのサイトの話やってるけど。。

http://www.allspark.com/forums/index.php?showtopic=19875

皆はカッコいいと思うみたいね ;)

よろしくお願いいたします、

ジャワード
Posted by ジャワード at 2006年12月09日 09:15
本当にネットは素晴らしいです。
マギル大学!?凄いですね!!
さすが日本語お上手なわけです。
ジャワードさんのブログ見せていただきました。
素敵な写真がいっぱいですね。
日本にもいらしてたんだ、と思って見てたら見慣れた風景の写真が。
札幌にもいらしてたんですね!
その頃、僕は駅の近くで働いてたんです。ニアミスです。
もしまた来られる事があったらお会いしたいです。

フォーラム見ました。
たくさんのTFファンにコメントいただいて光栄です!
知らせて頂いてありがとうございます。
Posted by 工作兵 at 2006年12月09日 18:09
いいえ、いいえ、日本語は全然上手じゃないけど。。 写真も同じと感じます。 ちょっと普通すぎる。 工作兵さんは優しすぎる。 いい大学だったけど、悪い学生なら仕方ないね。:(

札幌は私の住んでるモントリオールとぴったりです。 ビルも同じスタイルだし、天気も同じ。 (今日はマイナス5度)。 残念だけど、18時間しか残ってなかった。 (JRで金沢から札幌へ、そうして寝て、少し見てから戻りました)。 できたら本当にもどってほしいね。  日本の大自然は確かに札幌からしか見えないものですね。

駅の近くでしたか? 会ったら助かったと思う。 札幌の玩具やのある場所が知らなかったから! (笑) でも、秋葉原をちゃんと見たから、買いたいものほとんど買うことができた(笑)

もちろん、大帝さんも工作兵さんもカナダやニューヨックに来る予定なら、ぜっひ教えてください。 案内してあげます:)

あ、ところで、サイトの皆はCyclonusとWheelieについて聞いてるけど、工作兵たちは売っておりませんか? 今日のブロッグもみたけど、日本しか売らないなら残念だな。。って気持ちが出る。 

日本にはインタネットAuctionで売らないかもが、アメリカに売ったら、1万円で売るは簡単かもしれない。 もちろんお金は問題だけど、アメリカにはPaypalってクレジットカードで払うことができる。(僕は大学生の時いっぱいのG2バトル・コンボイのコピの玩具はその風で売ってお金いっぱいもらったみたい。)それが日本に無理なら、多分他の方法があるかなと思っています。 たくさんのインタネット玩具やがあるから、彼らは一括で買って売るも可能性じゃない?

私のホビーはウェブ・ディザインだけど、多分真面目にアメリカに売りたいとき工作兵たちのためフリーで英語のサイト作ってあげませんか? それをしたら、もっと詳しくアメリカのファンたちの乗り気が分かるかもしれません。確かに一万円ごろなら、売れると思います。

ジャワード
Posted by Jawaad at 2006年12月10日 06:50
(笑)使えてるじゃないですか。
もう日本人ですよ。;)
カナダかぁ~。行ってみたいなあ~。

CyclonusとWheelieは売れるかどうかまだ解りません。
日本では個人制作のものでもCopyrightを取得しなければならないのです。
東京で年2回、一日だけCopyrightが許されるイベントがあって、
今はそこを目指しています。
アメリカで買ってくれる方がいるのならぜひともお願いしたいのですが、
その辺がどうなってるのかわからないんです。
曲がったことはしたくないです。(This is BUSHIDO.)

英語サイトですか!
本当にうれしいんですけど、ジャワードさん大変でしょう?
お気持ちだけ受けとっておきます。(This is also BUSHIDO.)

Posted by 工作兵 at 2006年12月11日 02:22
ハハハ、現在この世の中に日本の中だけ恥を知る人が見つけられるね。 確かに、時間かかるけど、おてがいにファンだから、いつでもいいですよ。たくさんの人が喜ぶと思う。 :)

アメリカに売りたいなら、方法が必ずあると思います。 なぜとは、今Hasbro社はあまりファンに厳しくないし、「トランスフォーマー」と書かないままに違う名前を使ったらOKみたいです。 たとえば、 War Within Optimus Primeの玩具が発売予定前に、他の会社もつくっていたみたいね。  ちょっとリンク出してあげよう

http://tformers.com/Rabid-Squirrel-Productions-Announces-New-Projects/5531/news.html

Rabid Squirrel ProductionsはWWI Optimusを「Master Mover」として売って、パッケージの上にトランスフォーマーの何も書いてないみたいです。 でも、後はTitanium Optimus Primeが売ってしまったから誰も買わなかったみたい。

http://www.transformerland.com/female-transformers.html

彼らはこのアーシーの玩具も売ったが、「Cyberfembot」って名前で売りました。

もちろん、中国の売り物もある。 

http://www.justitoys.hk/

このファンの社はダイノボットの「WSTF」をアメリカに売ります。 でもダイノボットの名前を使わずに。(たとえばSlagよりFlamethrowerを使います)

もちろん、ミスしないようにもっと情報探してあげます。 メールでいいんですか?

ジャワード
Posted by ジャワード at 2006年12月11日 07:32
うおお、こんなにありがとうございます。
メールで良いです。よろしくおねがいします。
Posted by 工作兵 at 2006年12月11日 09:34
Hi, I'd like to know if you're going to make females Autobot.
Thanks, bye.
Posted by Enzo at 2006年12月14日 10:37
フォーラム見たけどファンの一人が
「タカラは彼らを雇うべきだ」って言ってるね!

ほんとに雇ってもらえるといいね!w
Posted by 神山 at 2006年12月14日 16:09
To Mr.Enzo
We want to make somebody of them sometime.

神山さん
ははは。あり得ません。
Posted by kousakuhei at 2006年12月15日 19:55
ありえないわけないでしょう。 頑張ってください。 :)

ちなみに、最近Updateはぜんぜんないです。  二人とも、元気ですか?

ジャワード
Posted by ジャワード at 2007年01月19日 16:07
We would love to see these made by you guys.
If you're interested in our work we're interested in selling it to you. Profit is not so much a concern anymore but we'd be interested in selling the whole business to you for development into your own work.

We'd sell you the prototypes, molds, paperwork, rights to the CyberFembot brand and everything else associated.

Thanks!
Rabid Squirrel Productions
Posted by CyberFembot at 2007年03月01日 08:23
We'd even be interested in distributing in the US for you and helping with getting all your stuff to the US market.

We've worked with companies in Singapore and China and we believe we could work with you as well to make your toys available to everyone.

Rabid Squirrel Producitons
Posted by at 2007年03月01日 08:25
We love your Wheelie and Cyclonus in America. You would sell many of them. I would buy them! You are very skilled in sculpting. Please let me know when you decide to sell in America. Thank you! Domo arigato gozaimas! Totemo kirei desu ne!
Posted by Sean at 2007年05月12日 09:05
コメントを書く
コチラをクリックしてください